La mulţi ani fericiţi şi împliniţi vă urez şi prin intermediul blogului şi sper ca anul ce vine să fie o nouă şansă pentru fiecare dintre noi. Vă mulţumesc că aţi fost alături de mine pe blog, vă mulţumesc pentru sugestiile dumneavoastră şi vă aştept şi anul viitor. La mulţi ani!
ByREV, aici chiar te contrazic pentru ca am avut in vedere si trotuarele din acea zona, ca si pe restul. Cat despre disponibilizarile din minerit, nu pot decat sa imi exprim regretul…
Domnule primar,mijloacele noastre de transport public trebuiesc inlocuite pana la sfarsitul anului si intrega activitate de transport in comun trebuie revizuita. Mai nou sunt niste prevederi legate de persoanele cu handicap (acum nu stiu cate dintre acestea folosesc transportul in comun din Tg-Jiu,dar ma indoiesc ca ar exista vreo derogare de la aceasta lege),iar legea nr. 448 din 18 decembrie 2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap,intrata in vigoare la data de 21 decembrie 2006 prevede ca:
” a) adaptarea tuturor mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie;
b) adaptarea tuturor statiilor mijloacelor de transport in comun conform prevederilor legale, inclusiv marcarea prin pavaj tactil a spatiilor de acces spre usa de intrare in mijlocul de transport;
c) montarea panourilor de afisaj corespunzatoare nevoilor persoanelor cu handicap vizual si auditiv in mijloacele de transport public;
d) imprimarea cu caractere mari si in culori contrastante a rutelor si a indicativelor mijloacelor de transport in comun.”
Pana acum v-ati facut datoria din plin,respectand si punand in aplicare o alta prevedere:
“b) montarea sistemelor de semnalizare sonora si vizuala la intersectiile cu trafic intens.”
Felicitari domnule primar,se poate! Mai ramane sa vedem ce ne facem cu transportul public… Autobuzele noi Scania pe care le detinem am observat ca au si difuzoare + microfon in dreptul soferului unde se pot anunta si vocal numele statiilor,precum in orasele civilizate (am vazut ca afisajul digital dinauntrul lor nu este pus in functiune,de ce nu se face asta,nu trebuie sa fie greu de introdus denumirile unor statii).
Si inca ceva: afisajul digital al unuia dintre cele 5 autobuze Scania nu functioneaza si nici cel din spate al unui altui autobuz. Am observat ca asa au fost de la inceput si pana acum nici o remediere. Nu au garantie??
Si despre sugestiile mai vechi postate de mine aici ce se mai aude?
“Primăria aşteaptă propuneri pentru cum să cheltuiască cele 2.000 de miliarde lei vechi” este un titlu din Gorj Domino de azi.
Din pacate eu nu pot sa particip la intalnirea de la ora 13:00 de la Teatrul „Elvira Godeanu” ca sa imi dau si eu cu parerea despre cum sa fie cheltuit bugetul pe 2010 dar incerc sa las aici un mesaj:
Pentru mine (si sunt sigur ca nu numai pt mine) cel mai important ar fi sa bagati gaze si canalizare in cartierul nou de case de la Preajba si sa terminati drumul ala pe care l-ati facut pe sfert. Acestea din cate imi aduc eu aminte erau promisiuni inainte sa ne luam parcelele si sa ne apucam de case. Acum eu m-am tinut de partea mea din promisiune, am ridicat casa, dar nu am cum sa stau acolo si sa imi fac nevoile in fundul curtii si sa ma incalzesc cu un foc facut cu cartoane.
Ce ziceti, puteti sa includeti aceste promisiuni nerealizate in bugetul pe anul 2010?
Ce aveti de gand sa faceti cu parcarile in zona hotel gorj (str.al.vlahuta)? sunt f multe masini, mai vin si alte masini (distribuitori magazine din apropiere) si tot cei care locuiesc acolo raman fara loc de parcare. suntem printre putinii la care nu s-au repartizat locuri de parcare, desi e zona ultracentrala
Domnule Mihai, stiu ca zona Hotel Gorj este una cu foarte multe probleme, asa ca i-am acordat o atentie speciala. In primul rand, parcarea din spate o sa aiba foarte curand o bariera pentru care vor beneficia de cartele electronice doar proprietarii blocurilor din imprejurimi, astfel incat sa le garantam lor locurile de parcare. In ceea ce priveste aprovizionarea spatiilor comerciale, aceasta se poate face in anumite intervale orare, astfel incat sa nu fie probleme nici pentru cetateni, dar si magazinele sa poata primi marfa. Si, bineinteles, exista parcarea cu plata de la Hotel Gorj, o parcare pe care o pot folosi cei care vin la hotel sau prin centru. Din pacate, spatiul efectiv nu ne permite sa facem mai multe parcari, asa ca incercam sa lucram cu ce se poate.
Domnule Constantin, toate aceste investitii le-am trecut deja in program si asteptam sa ne permita si vremea ca sa ne apucam de lucru. Stiu ca le asteptati de mult timp si stiu ca sunt multi ca dumneavoastra care se chinuie si cu chiria si cu casa in constructie, asa ca o sa incercam sa finalizam aceste lucrari cat mai repede ca sa va puteti muta.
Domnule Catalin, am facut cat am putut si noi pana acum si ma bucur ca munca noastra este apreciata. Mai avem insa multe de pus in practica si, in ciuda crizei, chiar lucram la ele. In primul rand, am prins pe lista de investitii si achizitionarea unor trolee si autobuze noi, dar am facut si niste proiecte de care am mai vorbit noi pe blog, proiecte prin care inca speram sa atragem fonduri pentru asemenea investitii. Cert este ca oricum, vom moderniza transportul in comun in curand. O sa vedem ce probleme sunt cu afisajul si le remediem. Prea multe noutati nu am acum, dar sper in curand sa va dau vesti bune!
Domnule primar va multumesc inca o data pt raspuns si pt faptul ca ascultati glasul fiecarui cetetean. Sper sa nu va suparati ca revin cu inca un mesaj,dar sper ca este mai bine sa spuna fiecare atat cat are de zis.
Cu ce am atras atentia mai sus nu este datorita unor dorinte ale mele,ce este acolo este LEGE si trebuie pusa in aplicare pana la data de 31 decembrie 2010. Daca puteti accesa fonduri externe cu atat mai bine,si puteti specifica si aceasta,adica motivul pt care este nevoie cat mai urgent de moternizarea transportului public. Si avem noroc ca acesta exista,stiu ca ultima oara s-au alocat fonduri insa DOAR pentru dezvoltare,extindere,nu pt infiintare. Adica Tg-Jiul putea cere bani pt extinderea retelei de troleibuz (deja existenta),insa orasele in care transportul electric nu exista nu puteau cere fonduri pt introducerea acestuia. Nu stiu acum insa cum mai stau lucrurile…
Dar sa trecem peste asta,a fost doar o mica paranteza. Vreau sa mai spun ca zilele acestea Bacaul a achizitionat cu 2 mil euro un numar de 10 autobuze Iveco Irisbus. Sunt mai moderne si mai dotate decat cele 5 modele de Scania din Tg-Jiu care,daca este adevarat ce s-a scris in presa,au costat dublu! Ar fi bune si niste autobuze care sa fie folosite pe traseele ce nu sunt deservite de troleibuz.
As mai vrea sa sugerez si o revizuire a orarelor de circulatie ale unora dintre curse. Orarele curselor de autobuze sunt cam prost gandite,cel putin o parte din ele. De exemplu pe traseul 9 Mai – Dragoeni se circula din ora in ora,la si :30. Sunt anumite intervale orare in care autobuzele sunt pline pana la refuz iar altele in care abia sunt 4-5 calatori. DE CE nu se fac curse din 30 in 30 de minute dimineata,dupa amiaza si seara cand elevii si angajatii ori vin spre casa ori pleaca? Pentru ca este efectiv imposibil de stat in acele autobuze,mergeti va rog personal in statia de la pasarela sa va convingeti. Sunt momente in care cred ca aproape 100 de persoane il asteapta (in conditiile in care in autobuz se mai afla destui calatori din statiile anterioare). Sau dimineata si dupa masa cand elevii vin spre scoala. Iarasi se creeaza conditii total improprii de transport! Chiar va rog sa verificati,si daca n-o fi asa promit ca nu mai scriu niciodata aici!
Eu personal nu am circulat cu acest autobuz decat de 2-3 ori in cateva luni,dar este o problema a tuturor pana la urma. Este inadmisibil sa se circule asa,si sa nu se micsoreze intervalul orar al mijloacelor de transport. Asa ca va rog mult,in numele tuturor oamenilor si mai ales al acelor elevi de toate varstele,introduceti intre acele orare (stabilite dupa un mic studiu – desi orice sofer poate da informatii cu privire la fluxul de calatori pe care ii transporta) mai multe autobuze. Repet,din 30 in 30 de minute ar fi perfect,ar exista si la noi transport civilizat. Deasemenea sa se mai introduca 1-2 curse si catre Iezureni. Acelea care exista fac fata cu greu,sunt doar cateva pe zi si evident ca lumea nu are incotro,asa ca se umplu pana la refuz acele autobuze.
Sper ca veti lua in calcul si veti intelege utilitatea celor spuse de mine.
Si acum sa lasam transportul public,sa tratam si alte chestiuni. As avea o intrebare si evident,o propunere:
Cati tineri oare nu sunt in Tg-Jiu care au nevoie de o locuinta? Sunt cel putin cateva mii. Si eu dupa cum bine stiti sunt un tanar al acestui oras ajuns deja la o varsta la care pot in orice clipa sa-mi intemeiez o familie,si mai mult,sa am casa mea. Stiu ca exista optiunea ANL dar lucrurile se misca greu,locurile nu sunt suficiente,si mai ales multi se tem de calitatea acestor lucrari (si stiti foarte bine ce precedente au existat,nu e nevoie sa intram in detalii). Asa ca de ce faceti un studiu sa vedeti cam cati tineri (si nu numai,dar spun asa,mai important) ar dori o casa sa vedeti cam la cat se ridica numarul. Dupa aceea uitati ce as sugera:
Sa construiasca primaria 2,3,4,5 (sau cate sunt necesare) blocuri de 10 nivele si sa ofere locuinte celor ce au nevoie. Evident,sa plateasca o taxa lunara,iar apartamentul sa devina proprietate privata abia dupa 20-30 de ani,sau cand se va achita intreaga suma. Bineinteles,preturile sa fie acceptabile,ca la ANL sau nu cu mult mai scumpe. Adica sa se practice modelul vestic,unde stiti prea bine ca multi stau toata viata in chirie,le este mai convenabil. De ce nu s-ar putea aplica asta si la Tg-Jiu? Nu cred ca este asa greu,plus ca investitia se va recupera an de an,nu vad de ce ar fi o pierdere. Si mai presus de asta,ar fi o fapta de binefacere extraordinara,veti fi iubit si apreciat ani la rand! Oamenii aceia nu va vor uita si va vor multumi intreaga viata! Cred ca este cel mai bun lucru pe care l-ati putea face ca primar,mult mai presus decat niste parcari,un centru modern,troleibuze sau mai stiu eu ce.
Dumnevoastra ce parere aveti?
Imi cer scuze inca o data pt un mesaj atat de lung si va multumesc pt rabdarea si intelegerea acordata.
Ideea cu bariera nu e buna deoarece nu va rezista prea mult timp (va fi distrusa de altii care vor sa parcheze desi nu stau aici, exact ca interfoanele). cea de pe unirii deja nu mai e folosita. cel mai bine era sa marcati locurile de parcare cum ati facut in celelate zone. astfel fiecare are un loc de parcare asigurat. o sa spuneti ca sunt putine locuri si multe masini dar asta se intampla deoarece unii am mai multe masini. sa fie distribuit cate 1 loc de parcare pt fiecare locatar si daca mai raman sa fie redistribuite. veti da o gramada de bani pe bariera degeaba in loc sa marcati locurile de parcare
Bine v-am regasit,deocamdata as vrea sa va atrag atentia asupra centrului.Calitatea betonului amprentat lasa de dorit in unele parti.Se pare ca gerul si-a spus cuvantul si lucrarea a fost in sine o parodie.Crapaturi,denivelari asimetrice , in foarte multe locuri degradat si sters,asta era prevazut in contract ?Si bunica mea are 70m2 de 6 luni si arata aproximativ ca in prima zi care sa fie problema domn primar?!Nu fac pe nimeni responsabil decat pe dumneavostra pentru o eventuala teapa contractuala.Poate ca nu era necesara investitia sa zicem ca urma an electoral dar macar faceti o treaba calumea.Numai bine.
Domnule Valentin, e adevarat ca am avut cateva probleme cu betonul amprentat din centru, dar situatia nu este atat de grava cum sustineti dumneavoastra. Aceste fisuri au aparut ca urmare a intrarii masinilor de mare tonaj care au tasat pur si simplu pe alocuri betonul. Aceste tasari insa sunt remediate acum sau pe cale de reparare, lucrarea fiind in garantie. De altfel, garantia ramane si pe viitor pentru ca nimeni nu vrea sa aiba probleme din cauza unei lucrari. As vrea sa mai subliniez faptul ca modernizarea centrului nu a fost facuta din motive electorale, ci pentru ca aveam nevoie intr-adevar de ea. Toata lumea spune ca trebuie sa dezvoltam turismul, ca trebuie sa il promovam pe Brancusi, iar un centru modern ne ajuta tocmai in aceasta directie.
Domnule Catalin, imi puteti scrie oricand si oricat, pentru ca de asta am blog, sa pot comunica mai usor cu cetatenii. In ceea ce priveste investitiile Transloc, inca va mai rog sa aveti putina rabdare sa vedem daca o sa castigam proiectul de finantare. Oricum, asa cum va mai spuneam, noi am inclus si pe lista noastra de investitii innoirea parcului auto al Transloc, asa ca intr-un fel sau altul, tot o sa avem mijloace de transport mai bune in curand. Cat priveste orarul curselor, aici parerile sunt impartite. Nu a fost stabilit doar de noi acest orar, ci ne-am consultat indelung, atat cu parintii, cat si cu conducerile scolilor de pe traseu, astfel incat sa putem avea eficienta curselor. La acest punct nu putem sa nu tinem seama si de cheltuieli, pentru ca trebuie sa fie eficienta pe fiecare masina.
In ceea ce priveste constructia de noi blocuri, e mai greu, mai ales pe timp de criza. Deocamdata ramanem la locuinte sociale si la ANL, urmand ca in viitor sa vedem ce optiuni vom mai avea. O baza de date privitoare la cei care ar avea nevoie de locuinta noi avem, pentru ca primim cereri la primarie.
Multumesc si eu pentru mesaj si va urez sa aveti o zi buna!
eu nu am specificat “trotuarele” de pe pasarela ci marginea asfaltului, adica carosabilul, pe care in permanenta a fost gheata si zapada, nu ma puteti contrazice ca au fost curatat pana in margine pentru ca am trecut aproape zi de zi si zapada era acolo, impinsa spre margini… in fine acum nu mai are imp, a venit caldura
1. Legat de modernizarea parcului Transloc si o eventuala extindere a retelei de troleibuz,puteti sa-l contactati (daca nu deja ati facut-o) pe domnul vice-primar al Constantei,domnul Decebal Fagadau. A fost contactat de doua persoane pentru a purta niste discutii si se pare ca si dumnealui este foarte interesat de acest subiect precum si dorinta sa de a incepe reelectrificarea Constantei (dupa dezastrul la care s-a ajuns odata cu renuntarea la troleibuze si tramvaie) este la fel de mare. Din cate a spus doreste sa se apuce de treaba cat mai repede cu putinta,indata ce va primi finantare europeana. Dumneavoastra ca institutie trebuie sa va fie mai usor sa faceti asta (sa luati legatur cu cei de acolo),mai ales ca imbracati aceeasi culoare politica si banuiesc ca sunteti in bune relatii. Consultati-va cu dumnealor si vedeti ce este de facut. “Unde-s multi puterea creste”
2. Acel orar de circulatie pe ruta 9 Mai – Dragoieni (cat si pe alte trasee) este de ani si ani de zile. Si cine e multumit de conditiile de transport? Calatorii in nici un caz. Nici o minte sanatoasa nu poate sustine ca e bine ca oamenii aia sa stea inghesuiti in autobuze,calcandu-se in picioare si abia putand respira! Sa mai amintesc si ca este depasita capacitatea maxima a vehiculelor? Cu eficienta pe fiecare masina iarasi nu s-a exemplificat bine si nu este un argument solid. Adica inteleg ce vreti sa spuneti dar cand nu e eficienta?? Cand autobuzul este arhi-plin? Si la orele in care sunt doar 4-5 calatori este eficient,sau cum? Ideea tocmai asta era,sa circule din 30 in 30 de minute atunci cand e nevoie,cand e necesar,cand situatia o cere,si sa se micsoreze intervalul la orele cu un flux mic de calatori. Autobuzele circula din ora in ora si atunci cand sunt 150 de persoane care trebuie sa se deplaseze cu el dar si cand nu sunt decat 2-3 oameni rataciti! Unde este logica aici?? Tocmai de accea transportul public nu da un randament maxim,datorita unei proaste gestiuni,lipsei de interes fata de un serviciu folosit de minim 10.000 de cetateni in fiecare zi! Si ne miram de ce sunt strazile imbaxite de masini… Pentru ca oamenii nu au alternativa,respectiv mijloace de transport moderne,decat niste vechituri,majoritatea cetatenilor nu stiu orarele de circulatie ale celorlalte trasee (ca doar costa mult montarea unei harti si a unui panou informativ in fiecare statie,asa cum e in toate tarile civilizate – ca sa-si poata arunca si ei ochii cand stau in statii),de multe ori trebuie sa se calce in picioare in autobuze in timp ce in alt interval orar sunt doar 2 oameni in masina,si nu in ultimul rand la orele de varf trebie sa astepte o ora dupa un autobuz,la fel ca atunci cand nu mai circula nici naiba!
Mai avem mult de lucru la capitolul asta se pare…
3. Pentru constructia de blocuri pt tineri de ce ar fi criza un impediment? Doar nu am spus sa se dea locuintele pe gratis,ci investitia va fi amortizata in timp,deci costurile se vor recupera. Sa spunem ca sunt bune si ANL-urile… Dar acum va intreb: cate dosare cu cereri pt locuinta ANL sunt in prezent (in total) la primarie? Se lucreaza la constructia unor blocuri suficiente incat sa acopere intreaga cerere??
Va multumesc pentru amabilitate!
buna ziua.in tg-jiu ,in ultimii ani ,cu diferite ocazii se creeaza pe anumite strazi si sectoare ale orasului un adevarat vacarm.in piata mica spre exemplu,te calci pe picioare incercand s-o traversezi.ati avut neinspirata decizie de a aproba autorizarea diferitelor categorii de marfuri chiar in mijlocul sau in fata magazinelor alimentare.este absurda tolerarea unui asemenea tip de comert in ajun de martisor.politia comunitara tolereaza si ea cu indulgenta asemenea harababura.firesc ar fi ca ptr un anumit tip de comert sa infintati o piata de tip talcioc in zone in care omul sa cumpere ceea ce doreste daca nu-i place sa cumpere din magazine,desi am remarcat preturi mai mici in anumite magazine decat la cei cu corturile de pe victoria.in zona complexului SUCCES si FVORIT si-au intins tarabele diferite persoane la care nu am vazut o casa de marcat sau expusa o autorizatie de functionare.se pare ca sunt persoane din anturajul d-voastra sau al anumitor smecheri cu functii.va intreb ,asa din curiozitate,daca mi-as infinta o firma,as putea obtine o autorizatie sa vind cartofi si ceapa in fata magazinului parang sau romarta sau as putea vinde izmene in fata mag.succes?in loc sa fi pastrat vechea arhitectura a orasului ati catadicsit sa umpleti victoria de fantani oribile si de fiare tip pergole care si-ar avea locul in curtea unui palat tiganesc.despre corturile si tarabele din centru ,pot spune ca am ajuns la culmea nesimtirii si a imbecilitatii in europa.si d-voastra ca multi altii dovediti ca suntem o tara de tigani si tarani prosti.creati ,mai bine zone de targuri ,in preajma sarbatorilor in zone ce nu incurca circulatia si nu da o nota de balci acestui oras.si mie mi se pare ca incurajati concurenta neloiala ptr.ca unii platesc chirii de zeci de milioane,salarii si contributii la stat iar altii motiveaza ca-s si ei amarati si incalca legea cu ajutorul primarului si al politiei comunitare.se pune problema situatiei dificile a platii pensiilor.oare cati din cei ce au vandut martisoare si flori in mijlocul strazii s-au inregistrat cu imensele vanzari?pe curand ,cu raspunsuri obiective si nu cu exchivari.
Pentru cetateanul care spunea de comertul stradal: nemultumirea dumneavoastra este fireasca si va inteleg perfect, mai ales ca si eu sunt un om care iubeste curatenia si ordinea, asa cum bine se stie. Am invatat insa in timp sa fiu mai putin rigid in aceste privinte si sa fiu mai apropiat de nevoile oamenilor. Stiu, nu e bine ca avem un pic de aglomeratie pe unele zone acum, dar este doar pentru o perioada scurta. In schimb, am oferit unor oameni saraci sansa de a face un ban in conditii de criza. Era simplu sa interzic totul, ca primar, dar dumneavoastra nu stiti ce e la usa mea zilnic si cate povesti dramatice ascult, astfel incat incerc si eu, cum pot, sa le intind o mana de ajutor acestor oameni. E adevarat ca marile magazine pot parea acum prejudiciate, dar nimeni nu ii opreste nici pe acesti patroni sa aduca acelasi tip de marfa si apoi sa faca o concurenta celor de pe strada. Scrieti la un moment dat ca sunt persoane din anturajul meu sau al apropiatilor mei, iar aici vreau sa va contrazic. Chiar nu am legatura cu acesti comercianti si, mai mult decat atat, am oferit amplasamente tuturor celor care au cerut, fara nici o deosebire. Cautam, asa cum sugerati si dumneavoastra, spatii mai ferite in care sa organizam aceste targuri, dar oamenii s-au obisnuit sa cumpere de pe centru si e greu sa schimbam lucrurile acum. In ceea ce priveste inregistrarea veniturilor, nu pot sa va raspund eu, pentru ca alte institutii sunt abilitate sa faca aceste verificari. O zi buna va doresc!
citesc tarziu acest raspuns dar sincer,va spun ca marea majoritate din cei care vand martisoare stradal detin si spatii comerciale.as dori sa cumpar martisoare ,create de artisti plastici sau copii,vindute in scop caritabil.mai sunt si artistii populari ,dar au marfa foarte scumpa cei drept.oricum,am privit stirile pe acces tv si am constatat ca mare parte din martisoare au ramas nevandute.buna seara.
Pentru cetateanul care scria de martisoare: sunt convins ca multi au si magazine sau standuri, dar ei au venit la noi ca sa ii ajutam totusi, pentru ca incasarile sunt oricum mici peste tot. Va spuneam si ieri ca noi am dat voie la toata lumea pentru a avea toti sanse egale. Stiu ca au existat cativa copii care au vandut martisoare ca sa stranga bani pentru actiuni umanitare pentru ca am cumparat si eu ca sa ii ajut, dar nu au vrut sa stea la o masa in centru, au preferat sa vina ei prin institutii ca sa le ofere direct. In rest, cred ca e mai greu sa gasiti martisoare facute manual. O zi buna si multa sanatate!
Am vayut casutele de pe centru parca le a batut vantul, una colo, alta dincolo daca tot au terminat de vandut marfa de ce nu luati corturile ca sa nu mai dam cu nasu in ele? mai sint oameni care vor sa isi plimbe copiii
Pentru cetateanul care scria despre corturi: nu le-am luat pentru ca mai avem nevoie de ele, avand in continuare cereri pentru zilele viitoare. O sa se revina insa in curand la normal, dupa 8 martie. O zi buna!
Domnule Catalin, asa cum va spuneam si in mesajul precedent, orarul calatoriilor a fost stabilit de comun acord cu cetatenii din zona, nu doar de catre conducerea Transloc. O sa mai facem insa o intalnire cu ei, la care va invitam si pe dumneavoastra, sa vedeti ca parerile sunt altele. In ceea ce priveste constructia de blocuri, criza e unul dintre cele mai importante impedimente, ca ne-a subtiat bugetul, iar pe de alta parte, primaria nu poate sa construiasca doar blocuri din bugetul local, trebuie sa gestioneze toate celelalte activitati din oras cu acesti bani publici. Noi avem insa in vedere problema locuintelor, iar in ultimii ani am facut 275 de apartamente si garsoniere ANL, si cateva sute de locuinte sociale, deci nu se poate spune ca am neglijat acest aspect. In plus, am pus la dispozitia tinerilor, gratuit, sute de parcele pe care sa isi construiasca locuinte.
Nu va contrazic in legatura cu orarul curselor Transloc,insa de exemplu autobuzul de la ora 21:30 spre Dragoieni l-am vazut acum vreo doua seri cu 3 calatori. Mai bine era marirea intervalului,si anume sa fie cursa la ora 22:00 de exemplu,daca inre 20:30 si 21:30 nu este un flux asa mare. Caci de exemplu cel de la 19:30 este neincapator. De aceea ziceam ca ar fi mai bine spre exemplu sa fie cursa si la 19:00 si la 19:30 (sau ma rog,in functie de orele la care solicitarea e maxima,inca nu am facut un studiu) si mai tarziu sa fie la o ora si jumatate. Dar daca toata lumea e multumita,e ok.
Stiu ca v-ati dat foarte mare interes in legatura cu locuintele si acele parcele pt tineri,si va felicit mult pt asta. Parcele de teren mai sunt? Sau locuinte ANL? Va intreb pt ca in viitor as dori si eu sa am un apartament/garsoniera sau sa-mi construiesc o casuta. As putea sa-mi fac un dosar in acest sens? Nu am nevoie sa mi se acorde maine,ci daca ar fi intr-un an,doi sau trei ar fi perfect,pot munci pana atunci incat sa am si banii necesari construirii unei case. Va spun asta pt ca vedeti si dvs care sunt preturile imobilelor si pe langa faptul ca mi-ar fi extrem de greu sa strang banii necesari (practic imposibil,sau intr-o perioada prea mare de timp) nu as dori nici sa fiu dator o viata intreaga la banci in urma unui credit. Doar e criza,ca tot vorbeati si dvs de efectele ei…
De aceea sunt foarte interesat de problema locuintelor,mai ales ca stiu prea bine ca nu sunt singurul tanar din oras.
Si oricum trebuie pus accentul mai mult pe construirea acestora decat pe alte realizari. A avea cineva o casa este incomparabil mai important decat orice altceva din oras,fie el si un centru frumos sau alte constructii.
Va multumesc si imi cer scuze inca o data pentru numarul mare de masaje.
Domnule Catalin, in primul rand nu va mai cereti scuze penrtu ca scrieti ca de asta exista acest blog, sa scrie lumea pe el. Cum va spuneam, o sa facem o alta intalnire cu cetatenii si o sa revizuim daca este nevoie, programul de calatorie. In ceea ce priveste locuintele, chiar va invit sa va depuneti dosarele pentru ca este punctata si vechimea lor, iar un punctaj cat mai mare va da mai multe sanse evident. Si, ca sa vedeti ca nu vorbeam degeaba cand spuneam ca ma intereseaza problema locuintelor, va anunt ca avem in lucru inca 600 de apartamente si garsoniere ANL si alte cateva zeci de locuinte sociale. In plus, incercam sa identificam si alte terenuri pentru a le oferi tinerilor prin Legea 15 pentru constructia de case. Chiar in perioada urmatoare o sa scoatem la concesionare cateva parcele pe care le-am repartizat anii trecuti, dar care nu au fost folosite de cei care le-au primit, asa ca nu vrem sa le mai tinem degeaba si le concesionam.
Va multumesc mult pt raspuns,mi-ati putea da va rog mai multe detalii despre ce trebuie sa contina un dosar si mai ales cum si unde il pot depune? Aceste 600 de apartamente si garsoniere sunt cele din zona Artego despre care se vorbea? E foarte bine! Dar de ce doar 600? Cate dosare exista in total?
Domnule primar as dori sa stiu daca exista vreo conditie pentru a prelua de pe situl primariei harta orasului si camerele web din parcul central si cel de la coloana pe un alt site.
Acum cativa ani centrul era plin de copii cu role se pare ca noul proiect a avut ca scop sa’i tina departe de centru, nu prea ai cum sa mergi cu rolele pe structura aia denivelata. Asa ca acum o sa’i vedeti pe carosabil … cu riscurile de rigoare desigur
. Nu sunt sarcastic insa asta este adevarul.
Inteleg motivul structurii denivelate insa nu e una ideala, exista ele si alte solutii tehnice-practice !
conteaza pentru cineva sau verifica cineva daca este respectat orarul de functionare al barurilor? intreb asta deoarece de 1 saptamana desii barul recent redeschis are autorizatie de functionare pana la ora 23 canta lautarii si chiuie clientii si la ora 1, nu sunt absurd sa se respecte la minut acel orar dar totusi nu toata lumea agreeaza manelele sau muzica tare in general la ore tarzii. localul de care vorbesc este bis bar in zona centrala vis a vis de banca transilvania ati putea cumva sa verificati? sau sa fie atentionat paronul..chiar daca este o persoana influenta in oras? multumesc,
Buna ziua. Este ultima data cand mai scriu pe acest blog.Va multumesc pentru “promptitudinea”cu care ati ridicat cainii: erau 9, acum sunt 12 sau 13 si par sa se inmulteasca. Va spun sincer, daca in timpul ramas pana la alegeri nu se rezolva problema cainilor maidanezi din oras, veti pierde mult. Nu stiu ce sondaje faceti d-voastra, dar discut cu multi oameni si asta e o problema principala. Stau in zona centrala, lucrez in zona centrala, iar in 5 minute de la serviciu pana acasa intalnesc cel putin 1-2 haite de caini. Fac maxim 10 minute pana la gara si ca sa ajung la trenul de 22,30 trebuie sa iau un taxi, pentru ca imi e frica sa merg pe jos. Am avut in vizita cativa prieteni din Austria si in absolut toate pozele pe care le-au facut prin oras, in zone considerate obiective turistice,apar maidanezi. Ca sa nu mai spun ce comentarii sarcastice au facut pe aceast tema.
Oricat am iubi cainii,locul lor nu e pe strada, sterilizati sau nu, blanzi sau nu, mici sau mari….
Doamna Corina, imi pare rau pentru aceasta situatie, dar credeti-ma ca am trimis echipele de la ecarisaj in zona. Problema este ca ne sunt adusi multi caini de pe la alte localitati, pe langa cei pe care deja ii avem. Va promit ca facem tot ce putem sa rezolvam situatia. O zi buna!
Domnule Marius, o sa trimit o echipa de la primarie sa verifice situatia, apoi vom lua masurile necesare. O zi buna!
Domnule primar, o intrebare simpla: care este numele orasului, Târgu Jiu sau Tîrgu Jiu? Am vazut ambele variante folosite prin oras, pe diverse inscriptionari oficiale sau neoficiale. Pe buletinul meu scrie Tîrgu Jiu, pe situl primariei scrie Târgu Jiu. Ce parere aveti?
referitor la lautarii de la parter va anunt ca inca nu s-a luat nici o masura ..si astazi la ora la care va scriu e petrecere mare. multumesc.
Domnule Marius, am trimis o echipa de la primarie si a chemat administratorul la discutii, dar a durat putin pana am reusit sa il gasim pe el personal. Noi am luat cateva masuri si sper sa nu mai fiti deranjat de muzica de acum inainte. Daca se mai intampla insa, va rog sa reveniti pe blog ca sa imi spuneti si o sa trecem si la amenzi. O zi buna!
ByRev, nu e vorba de asta, tinerii pot sa isi petreaca timpul in centru, chiar daca nu se mai dau cu rolele, iar special pentru role noi am amenajat cateva zone in Parcul Central, unde ei pot sa se distreze fara probleme.
Pentru Maryan: nu e nicio problema, le puteti lua de acolo sau direct de la noi, de la Informatica. Ideea instalarii camerelor si a postarii hartii este tocmai de a promova orasul si operele lui Brancusi, asa ca nu e nici o problema. O zi buna!
Domnule Catalin, va invit sa treceti pe la noi, pe la Centrul pentru Informarea Cetatenilor si o sa primiti de la doamnele de la registratura lista cu actele necesare si totodata cererea tipizata. In principiu vi se cer actele, veniturile, situatia locativa actuala si pentru fiecare categorie exista un punctaj. In prezent noi construim 600 de apartamente si garsoniere in Narciselor, plus alte cateva zeci de locuinte sociale si incercam sa obtinem finantare si pentru altele in viitor. Deocamdata pentru acestea avem fonduri, dupa ce deja am repartizat altele 275 in anii trecuti, asa ca dupa cum vezi, facem pasi mari intr-un oras in care putini credeau ca se mai poate face ceva. Vino sa iei tipizatele si sa iti completezi dosarul. O zi buna!
Buna ziua domnule primar! In primul rind vreau sa va spun ca sunt placut surprins de faptul ca exista acest loc unde cetatenii va pot comunica problemele lor. Consider ca e un pas inainte!
In legatura cu aceea sedinta publica la care au avut posibilitatea sa participe cetatenii, cred ca ora a fost destul de neinspirat aleasa , de parca n-ati fi asteptat decit pensionarii!?!
O problema mare pe care vad ca o mai au si alti cetateni (din comentarii si din discutiile personale cu colegi de munca, vecini,…etc) este cea a ciinilor comunitari. Eu sunt de acord cu cei care iubesc ciinii, ba chiar am facut o parte din armata la dresaj ciini, dar consider ca trebuie sa facem o distinctie clara intre a iubi animalele si a nu putea merge pe strada de ele.
Nu am pretentia ca stiu exact care este legislatia in Romania in aceasta privinta si sunt sigur ca trebuie sa tineti cont si de cei de la protectia animalelor, dar cred ca ar trebui aplicata , in masura posibilitatilor, o metoda de genul: ciinii prinsi – dusi la padoc, tinuti 7 zile , care nu au noroc, asta e!
In acelasi timp, eu stiu sigur cel putin 1 caz cu un vecin de-al meu care s-a dus, a luat o catea de la ecarisaj, care isi facea veacul pe la blocul nostru si i-a dat din nou drumul….acest lucru nu ar trebui permis, cei care iau ciini sa fie notati undeva, animalele insemnate si cu prima ocazie cind acestia reapar liberi, cei vinovati sa plateasca-si sa fie vorba de sume cu adevarat usturatoare!!!
In alta ordine de idei, eu nu am mai vazut o echipa de ecarisaj in zona Lido -generala nr 11, de citiva ani !
PENTRU CEI CARE IUBESC ANIMALELE IN MOD DEOSEBIT: TREBUIE SA INTELEGEM ODATA CA INTRE CIINII COMUNITARI SI VIATA COPIILOR NOSTRI NU SE PUNE PROBLEMA UNEI ALEGERI!IN MOD CLAR ALEGEM SIGURANTA SI VIATA COPIILOR NOSTRI, CARE SUNT VICTIME SIGURE IN FATA HAITELOR FLAMINDE!CEI CARE IUBESC ATIT DE MULT CIINII, SA-SI FACA VILA IN AFARA ORASULUI SI SA DUCA TOTI CIINII ACOLO!
As mai avea citeva probleme de rezolvat, dar o sa revin cu alta ocazie.Sa traiti si va astept cu un raspuns !!!
Domnule Marius, bun venit pe blog! Sunt de acord cu dumneavoastra, numai ca legislatia si nici inima nu ne lasa sa ii eutanasiem. Problema este ca adapostirea lor intr-un centru special ne costa foarte mult, astfel incat nu ii putem lua pur si simplu si duce la padoc. Incercam sa dam drumul in perioada imediat urmatoare la sterilizari si speram ca in timp sa reducem numarul lor, dar ramane un alt neajuns: ne aduc altii caini din alte localitati. Problema cainilor este una nationala si cred ca doar printr-o coordonare generala vom putea sa facem fata, dar cum va spuneam nici legislatia nu ne ajuta. In ceea ce priveste pe cei care scot un caine de la padoc, ei au responsabilitatea de a avea grija de el si pot fi sanctionati conform legii. De altfel, cainii pe care noi ii dam spre adoptie sunt sterilizati si crotaliati(adica au un cercel prin care noi putem face identificarea animalului si a stapanului ulterior). Sunt multe de spus despre maidanezi si chiar mai multe de facut si sper sa am vesti bune in curand, cand incepem sterilizarea. Va astept pe blog si cu restul subiectelor de care scriati!
Multumesc pentru raspuns ! Eu cred ca avem ce face impotriva acestei situatii , de exemplu: http://www.petitieonline.ro/petitie-p29155051.html .
As vrea sa va rog sa-mi spuneti (ma gindesc ca trebuie sa stiti ) de cite semnaturi este nevoie pentru initierea unei propuneri legislative?Eu consider ca sterilizarea nu rezolva nimic, se scurg doar niste bani catre niste smecheri;ciinii pot musca foarte usor,poate chiar cu mai multa rautate din cauza sterilizarii, iar ca sa asteptam pina mor ei de bunavoie, … cit despre inmultirea lor,se ocupa cei care aduc toti puii si-i lasa pe strada.
De asemenea,as mai avea o problema cu faptul ca am inteles ca ati luat banci si masute facute de locatari si acum nu mai exista nimic in zona bloc 14 Nicolae Titulescu -blocurile ANL.
O alta problema ar fi faptul ca vara se string foarte multi tineri-elevi intre blocuri si se manifesta intr-un mod mai mult decit golanesc…nu stiu unde sunt politistii comunitari…acum o vara am apelat la serviciul de urgenta 112, au trimis o masina care a venit cu toate semnalele,atit acustice,cit si cele luminoase,pornite ~binenteles ca respectivii s-au tirat imediat … ma mir ca nu mi-au dat amenda pentru apeluri neserioase! Nu am pretentia ca pot sa-i invat eu cum sa-si faca meseria,dar asa ceva e sub orice critica!
As mai avea o problema cu amenzile stabilite de primarie pentru parcare in locuri interzise, stiu caz cu cineva care a parcat vizavi de statia taxi din apropierea magazinului Paring, pe trotuarul pe care l-ati largit,…initial acolo era parcare libera, dupa care a fost pus un panou pentru taxi, problema era ca respectivul nu parcase din nesimtire acolo,dar cu o zi inainte fusese la liber si panoul era aproape complet mascat de o masina mare, parcata tot ilegal…nu mai spun ca doar masina lui avea amenda pe geam,iar cuantumul acesteia era de 10 ori,adica 500 roni, valoarea minima,fata de amenda stabilita de catre politie pentru aceeasi infractiune,iar maxim e dublu, adica 1000 de roni. Mi-e unul mi se pare ,totusi,exagerat de mult!
Domnule Primar, am facut cununia civila in noaptea de revelion la Poarta Sarutului si ni s-a promis 200 euro, n-am primit nici un raspuns pana in ziua de astazi , aveti vreo idee cand ii vom primii?
Buna ziua domnule PRIMAR! tot respectul pentru dv. si pentru tot ce a-ti facut pentru orasul nostru.Stiu si i-mi dau seama ca este greu sa fie toata lumea multumita , locuiesc pe aleea plopilor bl1 si as avea doua probleme:
-este vorba de canalizarea zonei despre care s-a tot vorbit si nu s-a rezolvat nimic , chiar daca ploua sau nu de multe ori subsolul blocului se umple cu apa , vine caldura apar tantarii, miros greu de suportat si tot ce este mai rau pentru sanatate.
-a doua problema ar fi de fapt o idee, ar fi bine ca parcarile de resedinta sa fie iluminate si daca in spatele blocului 1 a ramas un spatiu suficient am dori amenajarea unui spatiu de joaca pentru copii cateva bancute si masute pentru un sah o partida de table etc. Tinand cont de lucrurile bune si bine facute pana acum sper sa luati in vizor cele relatate de mine.Va multumesc anticipat!
As vrea sa mai adaug ceva in legatura cu ciinii . Din atitea vizite in afara tarii, ar trebui sa fi aflat cum rezolva tarile europene problema ciinilor, ca eu am nu am vazut nici macar o data, in vreun documentar filmat in Europa, un ciine (nu mai vb de haite), care sa treaca prin imagine! Si ma refer inclusiv la imagini filmate de romani, de televiziunea nationala, ca ati putea sa-mi spuneti ca materialele filmate de cei din tarile respective sunt prelucrate si eventualele probleme de “imagine” sunt taiate la prelucrare.
Si nu cred ca putem suspecta ca cei din tarile cu adevarat civilizate ar fi lipsiti complet de inima sau ca n-ar avea legi.
Sunt de acord ca in acest moment legea nu va permite, dar trebuie sa stam neaparat sub drobul de sare si sa nu facem absolut nimic, constienti de pericol fiind, dar ramasi intr-o intepenire inspaimintata care ne impune sa nu facem nimic?
Legile sunt facute de oameni, tot oamenii le pot schimba! Aici as intelege eu sa vad un spirit cu adevarat dedicat oamenilor, ca de pazit angajatii se pot descurca mai multi, sa facem ceva ca sa ne schimbam lumea in asa fel incit sa si putem trai in ea si o persoana la nivelul functiei dumneavoastra , venita dintr-un partid care are o valoare si o importanta certa in politica acestei tari, cred eu ca poate face mai mult decit sa zica : astea sunt legile!
Puteti face ceva pentru a initia modificari necesare, adaptate situatiei si vremurilor in care traim?
Domnule MariusP, sunt de acord cu dumneavoastra, iar acum cautam variante asa cum va spuneam ca sa scapam de caini si sa putem sa traim in liniste.
Domnule Cosmin, sper ca ati facut cerere ca sa primiti acesti bani, pentru ca trebuie neaparat cerere, nu va sunt dati banii din oficiu. Daca ati facut cerere va vor suna fetele de la Stare Civila ca sa va cheme sa ii ridicati. Daca nu aveti solicitarea depusa, ar trebui sa veniti sa o depuneti. Oricum, banii sunt trimisi de la Bucuresti, nu ii dam noi de la bugetul local si de aici vine intarzierea.
Domnule Dîrnu, am observat şi eu această situaţie. Când a început să fie folosită scrierea cu  în loc de Î, au început să apară ambele variante. Practic, fiecare a folosit ce a vrut, aşa că la ora actuală în numeroase acte oficiale găsiţi aceeaşi problemă. Noi nu ne-am mai apucat să schimbăm actele de identitate acum pentru ca era inutil si mai puneam oamenii pe drumuri, plus ca si acestea costau. In prezent, noi folosim varianta cu Â, ca sa va raspund la intrebare.
Domnule Alexandru, in zona aceea intram cu canalizarea peste cateva saptamani, asa ca o sa rezolvam toate problemele. Cu iluminatul rezolvam, de asemenea, si o sa vin acolo sa vad inca o data spatiul si apoi, in functie de ce gasim, sa trecem la amenajare. Va multumesc si eu pentru idei!
D-le Primar,
Desi va port un deosebit respect pentru realizarile dv. in ceea ce priveste modul cum municipiul nostru a fost amenajat in decursul timpului de cand dv. fiintati ca primar al acestuia, tin sa va informez ca asemenea multor cetateni ai orasului si nu numai, sunt profund dezamagit de starea deplorabila in care se afla monumentele de arta din complexul brancusian din parcul municipiului.
Ca urmare a unor fotografii facute in luna noiembrie 2009 monumentelor de catre Mitrut Stanoiu si postarea acestora pe blobul propriu, Radio Targu-Jiu s-a sesizat, si dupa verificarea facuta la fata locului, acestia au initiat campania “Operele lui Brâncuşi – neglijate de autorităţi”. Acestei campanii m-am alaturat si eu pe blogul meu, publicand articolul http://www.neacostache.com/2010/03/12/brancusi-in-suferinta/ , in care, rugam si alti bloggeri sa preia aceste informatii, in scopul sensibilizarii atat a organelor locale cat si centrale, respectiv Ministerul Culturii si Cultelor, in vederea reconditionarii si conservarii acestor monumente de arta, aflate in Patrimoniul Cultural.
Va informez ca acestei campanii, s-au alaturat o serie de bloggeri romani din tara si strainatate, printre care:
- Adina Hutanu, arhitect, pictor, grafician, artist fotograf, Roma:
http://adinahutanu.wordpress.com/2010/03/12/sensibilizare/
- Alin Farcas, poet, Bucuresti
http://www.alinfarcas.ro/2010/03/15/nepasarea-sculpteaza-in-brancusi/
- Ana Birchall, politician:
http://www.alinfarcas.ro/2010/03/15/nepasarea-sculpteaza-in-brancusi/
- Costel Bolovan, specialist IT, Roma:
http://black-angel-costel.blogspot.com/2010/03/constantin-brancusi-pe-apa-sambetei.html
- Cristian Hotnoga, scriitor, Iasi:
http://cristianbogdanhotnoga.wordpress.com/2010/03/14/brancusi-in-suferinta/
- Sandrina-Ramona Ilie, poeta, Bucuresti:
http://ladyallia.blogspot.com/2010/03/brancusi-sau-despre-cum-ne-batem-joc-de.html
si lista ar mai putea continua cu inca cinci-sase bloggeri, al carui nume nu apar pe blogurile lor.
Domnule Primar, stiu ca nu va sta in putinta sa rezolvati singur aceasta grava problema a degradarii sculpturilor lui Brancusi dar cred ca veti lua masuri ca acesta situatie sa fie cunoscuta si de cei din Ministerul Culturii si Cultelor, in vederea remedierii acestei grave situatii.
Va urez succes in intreaga dv. activitate!
Cu deosebit respect,
C. Stanoiu (Nea Costache)
Domnule Costache, noi monitorizam aceste opere si am luat deja legatura cu specialistii si o sa facem la momentul oportun toate interventiile necesare. Ma bucur ca va intereseaza operele si ma bucur ca va implicati, asa ca va mai astept pe blog mai des, cu idei noi si semnale de alarma. O zi buna!
O intrebare scurta daca imi permiteti: in ce data se organizeaza anul asta Sarbatoarea de la Poiana Narciselor?
Va multumesc!
Domnule Constantin, in 8 mai o sa facem serbarea campeneasca la Poiana Narciselor. Va asteptam acolo!